
Хип, хип, ура! за царя на професиите от новата ера – всемогъщият копирайтър!
В ерата на дигиталните номади топ избор след блогър/влогър и инфлуенсър е, както много от вас биха се съгласили, копирайтър.
Откъде започна всичко?
Може да звучи като новия хит на хоризонта, но копирайтингът всъщност датира от зората на печатната преса.
На писателите е било възлагано да създават статии със заглавия със запомнящо се, привличащо заглавие и рекламно съдържание с главната цел да увеличат продажбите на определен продукт или услуга.
Същност на копирайтинга
Тъй като по-голямата част от развития свят съществува в капиталистическо общество, основната мотивация на копирайтинга не се е променила ни най-малко.
Копирайтърите използват богатството на своя речник и стил да убедят читателя, че рекламата или посланието във фокуса на техния текст всъщност му допада.
Как да направим разликата?
Именно тази мотивация представлява главното разграничение между копирайтинга и създаването на съдържание.
Създаващият съдържание се фокусира главно в постигането на краткосрочните цели за продажба, абонамент или друга форма на потребителска „лоялност“.
Текстът използва изобилие от запомнящи се фрази, популярни изрази и на подходящите позиции – думи, приканващи към действие.
Информация относно темата на текста все още присъства, но акцентът е да бъде приковавано на вниманието на читателя към привлекателния нюанс на нещата, предизвиквайки безспирно „скролване“ докато не бъде натиснат бутонът „Купи сега!“.
Струва ли си?
Както се казва – „Целта оправдава средствата“, затова и стойността на копирайтинга няма ограничение.
Великите креативни умове зад метаморфозата на правилните думи в желани действия се ценят безкрайно.
Така те имат възможността да отприщят приковаващата сила на доказаните стимулиращи импулса лингвистични формули.
Бихте опитали с нетърпение?