
Създаването на съдържание е услугата, която, благодарение на Интернет революцията, премина през най-голямата трансформация.
Именно поради това е и в най-мътните води, що се отнася до нейната дефиниция.
История
Корените на създаването на съдържание са сравнително плитки и датират само от преди 30 години – в началото на 90-те.
Именно тогава необходимостта за съдържание в онлайн пространството започва да нараства стремглаво.
Текстовете са били предназначени да пълнят с материал всенарастващият брой блогове, онлайн вестници, корпоративни и частни уеб страници, продуктови презентации и какво ли още не…
Революцията на 97-ма
В самото начало съдържанието е било ограничено от не повече от информация в познатата формула „Какво?, Къде?, Кога?“.
През 1997 г. това равно поле съвсем скоро започва да се напластява с навлизането на гиганта Google в www. вселената.
От този момент нататък, неговите алгоритми стават определящ критерии за това какво точно трябва да съдържат текстовете.
Силата на SEO
Накратко, от две десетилетия насам в онлайн пространството е много по-малко важно какво е написано, отколкото до кой достига, за да бъде прочетено.
Магията на тази формула се синтезира в могъщата трибуквена абревиатура SEO.
Оптимизацията на търсачките (SEO – Search Engine Optimisation) е създадена с цел да „изстреля“ определена уеб страница до първите, високорейтингови позиции, да има по-добра видимост в резултатите при онлайн търсене, което е водено главно от максимата „Най-добрия начин да скриеш нещо е да го сложиш на втората страница на Google резултатите.“.
Възходът и владението на алгоритъма на Google
И така, по-бързо отколкото някой би предположил, доброто и релевантно съдържание вече не е достатъчно и създаването на съдържание не е отредено за виртуозите на думите, по-скоро за онези, които знаят златните правила и фаталните грешки според алгоритъма на Google.
Разликата между създаването на съдържание и копирайтинга
Ето тук можем ясно да разграничим създаването на съдържание от т.нар. копирайтинг, въпреки че често тази разлика остава незабелязана от възложителя на проекта.
И двете са подвластни на крайната цел да бъде популяризирана идеология, колектив, марка или продукт в онлайн пространството.
Създаването на съдържание има главно информативна, образователна или развлекателна цел.
От друга страна, същността и структурата на копирайтинга са преобладаващо фокусирани в продажби и промотиране, използвайки специфичен сет от думи, приканващи към действие, суперлативи и предимства на продукта или марката, която описват.
Ценообразуване
Съгласно общоприетия метод на ценообразуване, създаването на съдържание може да бъде таксувано или на фиксирана цена на дума, или на цена на статия, която има определен минимален и максимален брой думи.
Не се замисляйте!